Travel

Дълъг уикенд в Барселона

Ето че измина около месец след последното ми пътешествие до любима Барселона и се срещаме на това ново за мен и вас място.
Последното ми пътуване беше вдъхновяващо, изпълнено с много емоции и като цяло мотивиращо да започна това предизвикателство.
Надявам се времето прекарано тук да ви хареса и не забравяйте да гледат на света малко по-розово.

За втори път бях в Барселона и няма да крия – обичам я още повече. И въпреки, че предпочитам да посещавам нови за мен места, с ръка на сърцето си признавам, че мога да се връщам там отново и отново.

View from my window

Пътешествието бе организирано по случай рождения ден на моя приятел – Александър. Планувахме го много рано – още през март. Знаех, че ще видя отново този невероятен град и нямах търпение този момент да настъпи.

Когато пристигнахме и стъпих отново на испанска земя, все едно не бяха минали година и половина, а просто няколко седмици. Всичко беше същото, толкова динамично и живо.

Кацнахме късно вечерта и бързахме да намерим заведение за хапване около хотела. Попаднахме на едно местенце, което не беше “кой знае какво”, но с лека ръка на сърцето бих казала, че там опитах най-вкусното телешко на света. (Повече за заведенията, които посетихме може да намерите информация тук. )

Тъй като това е второто ми идване в Барселона, реших да не правя грешката на първото и да се опитам да обиколя всичко интересно в минимален период от време, за това и планът беше по-лек.

Buildings in Barcelona

В първата сутрин от нашето пътешествие, още с излизането от хотела усетихме духа на Испания. Динамика, хора и топлина – навсякъде.Стигнахме до прословутата улица Ла Рамлба пеша между уличките. Видяхме толкова много красиви сгради, а градоустройството ме впечатли отново.

Широки улици, светофари и пешеходни пътеки, кафенета и заведения на всеки 10 метра – истински рай за всеки пешеходен турист.

Cronuts and Donuts, Chök

Главната улица все още не беше пренаселена от хора и успяхме да се насладим напълно. Закусахме в Chok. Това място предлага богат асортимент от понички и кронати, които са създадени да бъдат снимани специално за Инстаграм – или поне така смятам аз. Пухкави и с различен пълнеж, бяха доста засищащи и дълго време след това не бяхме гладни.

Венага след това стигнахме и пазара Ла Бокериа. Там разбира се отново бях пленена от щандовете с екзотични плотове, фрешове, различни видове риба и морски дарове, огромните парчета хамон. Знаехме, че ще се върнем отново там, за това и не отделихме много време.

Различни панирани морски дарове
Морски дарове
Тапас от морски дарове
Прясно изцедени фрешове от екзотични плодове

Разходката продължи до края на Ла Рамлба, където се намира и статуята на Христофор Колумб.

Статуята на Христофор Колумб

Починахме си покрай яхтеното пристанище на пейка под така любимите за мен палми и продължихме към готическия квартал.
Малките улички се събираха и разпръсваха. Оставаха чувствто, че все едно си бил там и преди, а всъщност минаваш за първи път. В частта към парк Цитадела са още по живописни и красиви.

Carrer de Ferran Street
Plaça Reial

Обяда беше леко разочароващ, тъй като се върнахме на пазара и типично по туристически си взехме бейби панирани скариди, хамон и испански кашкавал (мисля че беше Манчего ). Беше твърде солено и ненаяждащо.

Следобедната разходка продължи към Саграда Фамилия, като по път минахме покрай Каса Батло. Снимките там разбира се бяха задължителни. Пристигайки малко по-рано от запазения час за катедралата седнахме в парка отзад и се зарадвахме когато видяхме папагалчетата, които летяха свободно там.

Casa Batlo
Sagrada Familia

Горещо препоръчвам да си направите снимка пред езерцето, което се намира в парка пред централния вход на Саграда Фамилия. Там се открива гледка към цялата сграда, която наистина е страшно внушителна и красива. За съжаление, голяма част от залата вътре беше заградена, но поглеждайки нагоре, кулите бяха все така красиви и приказни.
Вечеряте беше в едно случайно намерено мексиканско ресторантче, страшно вкусна и на достъпна цена.

Sagrada Familia Inside

Вторият ден бе рожденият ден на Александър. За този ден бях избрала най-забавните и вкусни неща. Закуската щеше да е в Готическия квартал и повярвайте ми нямаше да броим калориите. Кроасаните с маскарпоне са повече от приказни и задължителни, ако отивате на екскурция в Барселона. Пекарната няма масички, но отвън в близост има каменни пейки, които са чудесни, а сянката е плътна.
Горещо препоръчвам и тези с крем манго и шоколадов пудинг. Даже за да съм още по честна – няма да сбъркате каквото и да си поръчате <3

В непосредствена близост се намира Парк Цитуадела и невероятния Зоо парк. За там бяха купила предварително билети от един испански сайт с доста голямо намаление – около 35%.
Животните бяха толкова красиви и екзотични, а най-хубавото е, че парка е посроен и проектиран така, че да не кара животните да се чувстват затворени, с изключение на птиците и насекомите. Видяхме различни видове маймуни, огромни австралийски костенурки, пингвини и змии, грозни буболечки и разноцвени грачещи папагали. Изживяването беше повече от невероятно и въпреки високата цена препоръчвам горещо да се посетите този парк.

Веднага след това се запътихме към Арката на Барселона, но по път за там минахме малко в страни и разгледахме самият Парк Цитадела по-обстойно. Вярвате ми или не, според мен това е най-красивият парк. Изключителна зеленина, цветя и пейки за нас туристите. Страшно красив и задължителен за посещение. Едно от нещата, които ми хареса най-много бяха пясъчните пътечки и въпреки тях беше чисто и уютно.

Park Ciutadella
Arc de Triompf

Обядът беше в готическия квартал в едно много приятно заведение, пълно само с испанци. Цените бяха повече от приятни, а ние избрахме да хапнем различни видове тапас.

Веднага след това се прибрахме да си починем, защото вечерта беше отердена за пеещите фонтани и двата замъка на хълма Монжуик. Ако трябва да бъда честна, лично на мен не са ми сред любимите места за посещение в Барселона, но размерите им са наистина внушителни и ако сте за първи път там е задължително да ги посетите. Ако желаете да се качите до най-високата точка на върха, хубаво е да го направите през деня, когато крепостта там е отворена. В противен случай ще видте само дъвета и храсти, а красивата гледка – за няколко минути докато сте в къбинката на въжения лифт.

Montjuic

Вечерята беше в готическия кварта ( изненада? 😀 ), но не беше нищо особено. Телешко – ентрекот и крем каталана. Наистина са ужасно вкусни, няма как да не ги опитате. Залагаме на това месо, защото тук е доста по достъпно за разлика от България.

През третия ден трябваше да катерим върхове и планини, а иначе казано – Парк Гюел, Бункерс дел Кармел и планината Тибидабо.
Самият парк Гюел го обиколихме доста набързо, без да влизаме в платената част, но нея я оставихме за следващото ни посещение. Паркът е наистина красив и определено трябва да му се отдели нужното време.

Park Guell

Бункерите, към които се запътихме, бих казала, че бяха най-ъндерграунд мястото което посетихме за цялата ни почивка, но освен това и едно от най-красивите места. Горещо ги препоръчвам. Пътя до тях не беше лек, беше горещо и страшно слънчево, но гледката към цяла Барселона, 360 градуса си заслужаваше напълно.

Burkers del Carmel

Веднага след като направихме няколко хиляди снимки за Фейсбук и Инстаграм се запътихме към Тибидабо. Неприятната част със стигането до там е смяната на няколко превозни средства и възможността за няколко маршрута. В tips and tricks гайда подробно ще обясня и за различните такива. Това е място, което исках да посетя още при първото ми пътуване до Барселона и имено поради тази причина се вълнувах толкова много.

Tibidabo

Катедралата на върха на планината беше изключително внушаваща и красива. През цялото време си мислих “Боже, как са домъкнали целия този материал тук горе”. Но както и да са го направили, са го направили много добре. Гледката към града се припокриваше с тази от Бункерите, отново зашеметяваща и красива.

Прегладнели и изморени се запътихме за една от предпоследна разходка в готическия квартал. И най-сетне дойде ред да опитаме и вкусната паеля с морски дарове. От предния ден си бяхме харесали заведение и определено не сбъркахме. Беше вкусно, достъпно като цени и не много претъпкано с туристи.

Вечерта се разходихме до Каса Батло и Ла Педрерата, за да ги видим осветени и определено не съжалихме. Изглеждаха по корено различен начин.

Casa Batlo
Ла Педрера

В последния ден, след като стегнахме багажите и ги оставихме на рецепцията се запътихме към пекарната за един последен кроасан с маскарпоне. Толкова бяха вкусни и пухкави, че нямаше как не се върнем обратно там. Веднага след това се запътихме и към Барселонета. Крайбрежен квартал, който лично на мен ми изглеждаше страшно туристически и като куророт.

Barceloneta

Плажът си беше типично градски, но най-хубавото беше, огромната и широка крайбрежна алея с палми. Там снимките си бяха задължителни. Жалко, че горещината беше толкова уморителна и не можахме да останем за малко по-дълго време. Последните разходки отново бяха по Ла Рамбла и в уличките на Готическия квартал – толкова много ми харесва там, че нямаше как да не се “сбогуваме”.
Опитахме за последно екзотичните сокчета от пазара Ла Букериа и се отправихме към хотела за да вземем багажа. Късният обяд/ранната вечеря направихме в едно популярно заведение на площад Испания, което се намира встрани от търговския център там.

С тъга и почти сълзи на очите трябваше да се качим на бусчето за летището и да знаем, че ще прекараме там следващите два, три часа, толкова близко и същевремено толкова далече от това невероятно красиво място – Барселона.

Барселона е град, който трябва да бъде посетен поне няколко пъти – веднъж заради забележителностите, друг път заради кулинарните изкушения, трети път заради баровете и плажа. Но най-хубавото според мен е, че колкото и пъти да го посетите, той никога няма да ви омръзне.